Inloggen Mijn situatie

Makkelijk, veilig en vertrouwd met iDIN

iDIN


Inloggen met iDIN

U logt in met uw bankpas en het inlogmiddel van uw particuliere betaalrekening bij uw eigen bank. Inloggen met een zakelijke rekening kan helaas niet. Gebruik bij een gemeenschappelijke rekening uw eigen inloggegevens.

  1. Selecteer uw bank
  2. U komt op het iDIN-startscherm van uw bank
  3. U logt in met het inlogmiddel van uw bank
  4. U bent in Mijn situatie

 

Veelgestelde vragen over iDIN

 

iDIN is dé manier van online identificeren, ontwikkeld door Nederlandse banken
iD staat voor iDentificeren en IN staat voor INloggen. U logt met iDIN veilig in op Mijn situatie.

U gebruikt bij iDIN de veilige en vertrouwde inlogmethode van uw bank
Handig, zo hoeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord te bedenken voor Mijn situatie.

 

Inloggen met iDIN doet u met het vertrouwde inlogmiddel voor de particuliere betaalrekening van uw bank. Zoals:

  • Bankieren app
  • Random reader
  • e.dentifier
  • TAN-code
  • Scanner
  • Digipas
  • Identifier.
De particuliere betaalrekening mag ook een gezamenlijke betaalrekening zijn
Log dan in met uw eigen gegevens.
Inloggen met een zakelijke rekening kan helaas niet. 
 

Als u inlogt met iDIN ontvangen we deze gegevens van uw bank:

  • Voorletter
  • Achternaam
  • Adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Geslacht

 

Goed om te weten: uw banksaldo en betalingsgegevens blijven geheim
Wij ontvangen alleen persoonsgegevens. Wij gebruiken deze gegevens alleen om u te controleren of ú het bent die inlogt.

 
 

iDIN is net zo veilig als internetbankieren
Banken gebruiken dezelfde beveiligingstechnieken die iDIN ook gebruikt. Banken hebben ruim 20 jaar ervaring met betrouwbaar inloggen.

U kunt via de bank ons laten weten dat ú het bent
Uw bank biedt deze zekerheid, omdat u een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart moet tonen als u een bankrekening opent.

 

U moet een particuliere betaalrekening hebben bij 1 van de volgende banken om te kunnen inloggen met iDIN:

  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • Bunq
  • ING
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS

Helaas kunt u met een andere bank nog geen gebruik maken van iDIN.

 
 

Vervelend dat inloggen met iDIN niet lukt. Hierbij wat tips bij het inloggen:

Controleer of u inlogt met een particuliere bankpas
Het is niet mogelijk om iDIN te gebruiken met een zakelijke bankpas.

Gebruik de standaardbrowser op uw smartphone
U kunt instellen met welke browser u internetpagina's wilt openen op uw telefoon. Bijvoorbeeld: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge. Gebruik altijd uw standaardbrowser als u gaat inloggen bij Mijn situatie. Uw bankieren-app gaat namelijk altijd na het inloggen automatisch terug naar uw standaardbrowser. Gebruikt u een andere browser? Dan mislukt het inloggen.

Probeer een ander apparaat om in te loggen
Lukt het niet om met uw smartphone in te loggen? Probeer dan in te loggen met een computer of laptop.

Was u al ingelogd? Na 15 minuten inactiviteit logt u automatisch uit
Opnieuw inloggen geeft soms een foutmelding. De browser afsluiten en opnieuw openen en inloggen lost dat op.

Werken deze tips niet? Bel ons gerust: 055 579 4141
Wij helpen graag.

 

 

 

Wat is iDIN?

Met iDIN kunt u inloggen. U gebruikt het inlogmiddel van uw eigen bank. Wij weten dan zeker wie u bent. Zo zijn uw gegevens veilig. Meer informatie over iDIN? Kijk op https://www.idin.nl/