Veelgestelde vragen over iDIN

iDIN is dé manier van online identificeren, ontwikkeld door nederlandse banken
iD staat voor iDentificeren en IN staat voor INloggen. U logt met iDIN veilig in op Mijn situatie.

U gebruikt bij iDIN de veilige en vertrouwde inlogmethode van uw bank
Handig, zo hoeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord te bedenken voor Mijn situatie.

 


Inloggen met iDIN doet u met het vertrouwde inlogmiddel voor de particuliere betaalrekening van uw bank. Zoals:

  • Bankieren app
  • Random reader
  • e.dentifier
  • TAN-code
  • Scanner
  • Digipas
  • Identifier

De particuliere betaalrekening mag ook een gezamenlijke betaalrekening zijn
Log dan in met uw eigen gegevens

Inloggen met een zakelijke rekening kan helaas niet.

Als u inlogt met iDIN ontvangen we deze gegevens van uw bank:
  • Voorletter
  • Achternaam
  • Adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Geslacht

Goed om te weten: uw banksaldo en betalingsgegevens blijven geheim
Wij ontvangen alleen persoonsgegevens. Wij gebruiken deze gegevens alleen om te controleren of ú het bent die inlogt.

iDIN is net zo veilig als internetbankieren
Banken gebruiken dezelfde beveiligingstechnieken die iDIN ook gebruikt. Banken hebben ruim 20 jaar ervaring met betrouwbaar inloggen.

U kunt via de bank ons laten weten dat ú het bent
Uw bank biedt deze zekerheid, omdat u een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart moet tonen als u een bankrekening opent.

U moet een particuliere bankrekening hebben bij 1 van de volgende banken om te kunnen inloggen met iDIN:

  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • Bunq
  • ING
  • Rabobank
  • Regiobank
  • SNS

Helaas kunt u met een andere bank nog geen gebruik maken van iDIN.

Vervelend dat inloggen met iDIN niet lukt. Hierbij wat tips bij het inloggen.

Controleer of u inlogt met een particuliere bankpas
Het is niet mogelijk om iDIN te gebruiken met een zakelijke bankpas.

Gebruik de standaard browser op uw smartphone
Gebruikt u een andere browser dan uw standaard browser? Dan mislukt het inloggen. U kunt instellen met welke browser u internetpagina's wilt openen op uw telefoon. Bijvoorbeeld: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge. Gebruik altijd uw standaard browser als u gaat inloggen bij Mijn situatie. Uw bankieren-app gaat namelijk altijd na het inloggen automatisch terug naar uw standaard browser.

Probeer een ander apparaat om in te loggen
Lukt het niet om met uw smartphone in te loggen? Probeer dan in te loggen met een computer of laptop.

Was u al ingelogd? Na 15 minuten inactiviteit logt u automatisch uit
Opnieuw inloggen geeft soms een foutmelding. De browser afsluiten en opnieuw openen en inloggen lost dat op.

Werken deze tips niet? Bel ons gerust: 055 579 41 41
Wij helpen graag.

055 579 41 41

Moeite met inloggen? U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.