Onze manier van werken bij klachten
Uw persoonlijk behandelaar de afhandeling van uw letselschade. Het kan gebeuren dat u er samen niet uitkomt.
Wat gebeurt er als ik een klacht indien?
U mag rekenen op een snelle reactie. Soms moeten wij wat uitzoeken om u een goed antwoord te geven. U ontvangt in ieder geval binnen 5 werkdagen een reactie van ons. Duurt de behandeling van uw klacht langer? Dan hoort u wanneer u een reactie van ons krijgt.
Wat kan ik doen als wij er samen niet uitkomen?
Natuurlijk vinden wij het heel vervelend als we niet tot een goede oplossing kunnen komen. Komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht melden aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).
Kifid behandelt uw klacht onafhankelijk en onpartijdig. Kifid onderzoekt of de klacht klopt. En wat er moet gebeuren. U leest op de website van Kifid hoe dat werkt.
Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: 070 333 89 99
kifid.nl
U kunt ook naar de rechter gaan
U vindt op www.rechtspraak.nl meer informatie. Ook bij welke rechtbank u terecht kunt. Natuurlijk hopen we dat dat niet nodig zal zijn.
Kan ik mijn klacht naar de Tuchtraad sturen?
U kunt meestal niet rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen over uw eigen verzekeraar. U moet uw tuchtklachten eerst indienen bij Kifid. Kifid richt zich op het oplossen van geschillen. De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Kijk voor meer informatie op www.tuchtraadverzekeraars.nl.