Samen duidelijke afspraken maken
Verwachtingen van 2 kanten
- U krijgt de hulp en vergoedingen waar u recht op heeft.
- We werken volgens de Gedragscode Behandeling Letselschade.
- We hebben het Nationaal Keurmerk Letselschade.
Elke situatie is uniek. Toch mag u ons aan de volgende afspraken houden:
We zoeken uit waar u recht op heeft en hoe we u het beste kunnen helpen. Wij werken volgens de Gedragscode Behandeling Letselschade. In deze code staat hoe we de letselschade zo goed mogelijk regelen met het belang van het slachtoffer voorop. Slachtoffers, belangenorganisaties en verzekeraars hielpen deze code op te stellen. U vindt meer over de gedragscode en de gedragsregels op de site van De Letselschade Raad. Dit is een onafhankelijke stichting van de belangrijkste partijen binnen de letselschadebranche. Samen verbeteren ze de behandeling van letselzaken.
We hebben het Nationaal Keurmerk Letselschade. Dit is het kwaliteitskeurmerk voor dienstverleners die helpen bij letselschades in Nederland.
We hebben uw persoonsgegevens nodig om uw schade te regelen. U kunt erop vertrouwen dat uw gegevens bij ons in goede handen zijn. Wij vragen en verwerken bijvoorbeeld alleen persoonsgegevens en gegevens over uw gezondheid als dit nodig is voor het bepalen van onze hulp en vergoedingen voor uw letsel.
Wij houden ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).U vindt op onze privacypagina meer informatie over hoe wij omgaan met uw gegevens. Verder melden en controleren we uw persoonsgegevens bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Dat doen wij ook met de persoonsgegevens van de andere partijen die betrokken zijn bij de schade. CIS heeft eigen privacyregels, die dan gelden.
Wij blijven graag op de hoogte van uw situatie. Bijvoorbeeld als uw behandelplan verandert. Of als u meer of minder gaat werken. Of als u meer of minder hulp nodig heeft. Verder verwachten we het volgende:
Wij gaan ervan uit dat we u kunnen vertrouwen. We letten wel op fraude. Denken we dat u fraude pleegt? Dan starten we een (persoonlijk) onderzoek. We houden ons altijd aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Verzekeraars (pdf).
Bijvoorbeeld nota's van kosten die u maakt. Of financiële informatie bij arbeidsongeschiktheid.
Wilt u ons alstublieft geen brieven of documenten sturen met uw BSN erin? Of wilt u anders het BSN onleesbaar maken?
Dit zijn afspraken over het behandelen van letselschade.