Onze hulp stap voor stap

Wie wij helpen na een ongeval

U kunt bij ons terecht als u verzekerd bent voor uw ongeval bij 1 van de merken van Achmea. Of als onze verzekerde aansprakelijk is voor het ongeval en hiervoor verzekerd is bij:
  • Centraal Beheer
  • Interpolis
  • Avéro Achmea
  • FBTO

U staat centraal

Na een ongeval komt er veel op u af. Lees wat u kunt doen en wat u van ons mag verwachten:
  • Bij een aanrijding: Europees Schade Aangifte formulier (let op: de voorkant en achterkant beiden ingevuld!);
  • Foto's van de schade, eventueel van situatie van ongeval;
  • Getuigenverklaringen;
  • Eventueel aangifteformulier politie;
  • Alle overige informatie waardoor het voor ons helemaal duidelijk wordt wat er gebeurde.
  1. U kunt de informatie uploaden in uw persoonlijke online omgeving Mijn situatie
  2. Nog geen toegang tot Mijn situatie? Mail dan naar: info@achmeapersonenschade.nl
  3. U kunt informatie ook per post sturen naar:

    Achmea Personenschade
    Postbus 9150
    7300 HZ Apeldoorn

Vermeld het kenmerk dat u kreeg bij melding van ongeval

Uw kenmerk is een nummer dat begint met 'QS'. Stuurt u een mail? Zet dan alstublieft het QS-nummer in het onderwerp. Zo kunnen we u sneller helpen.

  • Wat gebeurde er precies?
  • Heeft u pijn of klachten? Zijn er bewegingen die u minder goed kunt maken?
  • Welke hulpdiensten zijn gekomen? Bijvoorbeeld ambulance, politie, brandweer.
  • Bent u naar de huisarts of het ziekenhuis geweest?
  • Wie is volgens u schuldig aan het ongeluk? Zijn er getuigen?
  • Welke kosten maakte u en welke kosten verwacht u nog?

U hoort wie aansprakelijk is

Wij onderzoeken wie verantwoordelijk is voor de gevolgen van uw ongeluk. Weten we wie verantwoordelijk is? Dan laten we u weten hoe wij u verder helpen. Soms weten we niet direct wie aansprakelijk is. We wachten dan bijvoorbeeld op informatie van de politie of getuigen. U hoort van ons binnen 3 maanden wie aansprakelijk is. Of waarom het langer duurt.

U hoort hoe wij kunnen helpen

Is degene die aansprakelijk is bij ons verzekerd? Dan hoort u waar u recht op heeft. Dat hangt af van polisvoorwaarden en de wet. Dat kan dus voor iedere situatie anders zijn. Wij maken afspraken met u over hulp en vergoedingen.

Blijkt na enige tijd dat u toch nog last heeft of kosten maakt voor uw ongeluk? Dan kunt u gewoon weer bij ons terecht.

Als uw herstel langer duurt dan enkele maanden

U krijgt een persoonlijk behandelaar die gespecialiseerd is in hulp die past bij uw soort letsel. Uw persoonlijk behandelaar denkt met u mee over wat u nodig heeft om uw normale leven weer op te pakken.

Team van hulp

Soms schakelt een persoonlijk behandelaar de hulp in van collega's of externe professionals:

  • de schaderegelaar;
  • de arbeidsdeskundige of perspectiefcoach;
  • de medisch adviseur
U leest bij  Wie helpt u? over hoe zij u verder helpen. 
We bespreken met elkaar hoe we onze hulp aan u afronden. We maken financiële afspraken met elkaar.